maanantai 19. elokuuta 2013

Lepismium bolivianum kukkii

Keväällä hankin tämän erikoisemman lehtikaktuksen kukkakaupasta varsin kalliiseen hintaan, mutta eipä siinä auttanut kuin ostaa, kun silmät aina siihen hakeutuivat, kun siitä ohi kuljin. Lepismium bolivianum. Kasvi tuntuu olevan niin harvinaislaatuinen, ettei siihen löydy edes suomenkielistä tietoa. No, anyway.. syy, miksi nyt hänestä kirjoitan, on kukinta <3!! Ihana Lepismiumini pukkasi tänään yhden kukan! Ja minun kokemuksellani isoja lehtikaktuksia voi olla vaikeakin saada kukkimaan, ainakaan minä en ole aikaisemmin siinä onnistunut, joten tämähän oli hienoinen shokki kasviharrastajalle :-D Kuinka sitä voikaan niin ilostua...

Säännöllisestihän olen tuota kastellut, kesän parvekkeella pitänyt, puolivarjossa.

Lepismium bolivianum koko komeudessaan
Käden kanssa näkee, että kukka on pieni.

Sormus :-)
Niin kaunis <3

2 kommenttia:

  1. Minäkin ostin kyseisen kasvin kun olin sitä jo puoli vuotta käynyt kuolaamassa, varsin kalliiseen hintaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva :) valitettavasti minulla tosin ei ole tätä kasvia enää...

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...